Nää det blev inge mer action mer än 7000 svordommar på vägen ner till stan

Det är en sådan där dag, som man skall bränna bort från almenackan... har sedan kl 06:20 insett att denna dag kommer bli tråkig och jag har haft rätt på alla sätt. Krille åkte redan vid 11 tiden och då skulle jag ner till stan för att ta emot en cd skiva (med modellbilderna) Hade sagt att vi skulle mötas vid Kampenhof vid 12 så bra tänkte jag då tar jag såklart 11:49 bussen så hinner jag alldeles lagom. Men när väl bussen kom fick jag inte åka med för det var för många barnvagnar på, suck bara att gå ut till stora vägen och ta 3:ans buss. Väl där kollade jag vilken tid den skulle gå först om 16 minuter, ja va fan då går jag ner till nästa busshållsplats för kanske går även 5:an däR. (jag hade fel). Går ner och känner hur korkat detta var, svettas som en gris och kroppen sa ifrån på alla sätt den kunde göra. När jag var lagom nära busshålplatsen insåg jag att va fan denna bussen går ju olika turer,vilken busskur skall jag välja??? Läser på tidtabellen och ser klart och tydligt att den går vid Ramneröds skolan så bra tänkte jag och gick o satte mig.. Ser bussen och jag blir glad inombords äntligen!!! då svänger bussen åt andra hållet,gahhh... Tidtabellen gäller from 14 juniGAHH. Skriker o gormar. Då var det bara att halvspringa ner till skogslyckan där både ettan o femman går, väl där missade jag ettan med två minuter och precis när jag är 20 meter ifrån busskuren kommer femman då springer jag det snabbaste jag kan och skriker å flänger med armarna... men jag hann...

Så den jävla sk bussresan blev en hurtig promenad halvvägs ned till stan med alla svordommar skrikandes som finns i det svenska språket och jag hoppas vid min gud att Gabriel satt å höll för öronen heeela vägen... Så väl framme blev jag hela 30 min sen suck...

Efter detta har vi vart hemma och jag har försökt göra det så roligt för Gabbe som det bara går. Antingen blev han så uttråkad av vår dag att han somnade redan vid 7 eller så kanske jag lyckades. Vem vet... nu blir det godis i långa banor mums..

Bakgrund